Get Adobe Flash player

Om Møbelringen Cup Sandnessjøen

Dato: fredag 28. mars til søndag 30.mars 2014.

Sandnessjøen IL Håndball ungdom inviterer til Påsketurneringen Møbelringen Cup Sandnessjøen 2014. Det gis rabatt for hvert sjette lag som meldes på fra samme klubb. Påmeldingsfrist er 10.februar 2014.

Sandnessjøen IL ønsker igjen velkommen til turnering . I 2013 var det 14 klubber, 85 lag og rundt 850 spillere samlet til håndballfest hos oss i Sandnessjøen. Kamper, overnatting og matservering forgår i et sammenhengende anlegg i Stamneshallen, Helgelandshallen, Sandnessjøen ungdomsskole og Sandnessjøen videregående skole.

alt alt
Møbelringen Cup Sandnessjøen påalt

Fakta
Haller: Stamneshallen og Helgelandshallen (håndballgulv legges i 1/3 av hallen til turneringen). Lagene vil bli inndelt i puljer på minst fire lag. Alle lag må regne med å spille fredag ettermiddag/kveld.

Minihåndball avvikles fredag ettermiddag/kveld i Helgelandshallen. Kampene i klassene J/G 9-10 vil i all hovedsak avvikles fredag og søndag.

Klasseinndeling og spilletid:
Minihåndball (6, 7 og 8 år)
Klasse 6 = årskull 2007
Klasse 7 = årskull 2006
Klasse 8 = årskull 2005
1 x 10 minutter
Jenter/Gutter 9 og 10
Klasse 9 = årskull 2004
Klasse 10 = årskull 2003
1 x 15 minutter
Jenter/Gutter 12 og 14
Klasse 12 =  årskull 2002/2001
Klasse 14 = årskull 2000/1999
1 x 20 minutter
Jenter/Gutter 16 og 18
Klasse 16 =  årskull 1998/1997
1 x 25 minutter

I klassene J/G 9-10 år spilles aktivitetserie (5 kamper pr lag). Lenke til spillereglene for barnehåndball og mini.

I klassene J/G 12,14,16 og18 deles lagene inn i puljer som spiller enkel serie. De to beste lagene fra hver pulje går normalt videre til sluttspill. Sluttspill som cup. Turneringen spilles etter NHFs lover og reglement.

Økonomi
Påmeldingsavgift kr. 450,- pr. lag i minihåndball, kr. 750,- pr. lag i aktivitetserien (9-10 år) og kr. 990,- pr. lag i klassene 12-16 år.

A-kort kr 590,-
(t-skjorte, overnatting fredag-søndag med frokost, samt middag lørdag og søndag)

B-kort kr. 440,-
(t-skjorte, overnatting fredag-søndag, samt middag lørdag og søndag)

Overnatting 1 natt kr. 140,-
Overnatting 2 netter kr. 250,-

Bestillingsfrist for kort og/eller overnatting er 28.februar.

Både spillere og medfølgende trener/oppmenn/foreldre må bestille overnatting/deltakerkort hvis disse rettigheter skal kunne benyttes.

Turneringskjorter (inkl. i A/B-kort) selges også til andre deltakere og koster kr. 100 .

Overnatting og bespisning
All overnatting skjer på Sandnessjøen ungdomsskole og Sandnessjøen videregående skole i klasserom. Begge skolene ligger i tilknytning til hallene. Dag- og nattvakt på skolene. Hvert lag må ha en romansvarlig som har ansvaret for rydding av rom før avreise, samt ro og orden under turneringen. Lagene blir gjort ansvarlig for evt. skader på rom/inventar. Romansvarlig må være over 18 år. Det tillates maks 20 personer pr. rom i henhold til skolenes brannreglement.

Middag og frokost serveres i egen kantine i Sandnessjøen videregående skole. (Middagsmenyen: informasjon legges ut så snart menyen en avklart. )
Det vil også være salg av varm og kald mat, frukt, drikke m.v. i kantina i Stamneshallen.

Premiering
Medaljer til alle deltakere i minihåndball og J-G 9-10. I tillegg blir det lagspremier i finalespillet 12-16 år. T-skjorter til alle klassevinnere 12-16.

Dommere
Vi oppfordrer alle lag til å melde på dommere.

Påmelding
Frist for påmelding og innbetaling av påmeldingsavgift er 10.februar. Påmelding skjer gjennom vårt nettbaserte påmeldingssystem. Påmeldingsavgiften betales til Sandnessjøen IL Håndball –konto: 4516 17 56648. Betalingen må merkes med ”Påmelding Møbelringen Cup14”.

Det gis rabatt for hvert sjette lag som meldes på fra samme klubb. Rabatten er det samme som påmeldingsavgiften for ett lag i den eldste klasse klubben er påmeldt. Det betyr f.eks at en klubb som melder på to mini lag, to 9-10 årslag og to 14 årslag kan trekke fra 990,- i påmeldingsavgift
(450+450+750+750+990+990= 4380 – 990=3390).

En klubb som melder på 12 lag kan trekke fra påmeldingsavgift for de to eldste lagene sine, en klubb med 18 lag trekker fra påmeldingsavgift for de tre eldste lagene sine, osv.

Lag som trekker seg etter 1.mars får ikke refundert påmeldingsavgiften. Om noen klasser får for stor påmelding, vil innbetalingsdato  bli benyttet til prioritering av lag. Betal raskt og vær sikker på å få delta!

(I henhold til NHF's reglement for turneringer får lag som trekker seg senere enn 7-syv- dager før cupstart, eller som ikke fullfører turneringen, ikke refundert påmeldingsavgiften, og må betale et administrasjonsgebyr på kr. 500.)

Kontaktpersoner
Spørsmål om turneringen besvares av turneringsleder Kurt Solem tlf. 41069137 (turneringstelefon)
epost Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere JavaScript for å kunne se adressen